Można by bez końca rozpisywać się na temat profesjonalnego lakierowania samochodów, jednak należy pamiętać o tym, że praktycznie co producent chemii to inne zalecenia, a przede wszystkim pierwszym i podstawowym punktem którego powinniśmy się trzymać to właśnie te wytyczne producenta, które podaje on najczęściej na etykiecie lub karcie charakterystyki produktu.
Warto też wspomnieć, że nie trzeba być wcale profesjonalnym lakiernikiem by móc naprawiać niewielkie uszkodzenia w naszym aucie, w szczególności te, które powstają przy tak zwanych parkingowych „obcierkach”. Wystarczy nam wtedy minimalna wiedza, a także trochę zapału i przede wszystkim dokładności w działaniu, w przypadku robót lakierniczych nigdy nie jest wskazany pośpiech, to bardzo zły doradca.
Jeśli już więc wiemy, jaki kod koloru posiada nasze auto i odpowiednie się wyposażyliśmy to warto wspomnieć, że przed przystąpieniem do naprawy, uszkodzoną powierzchnię należy dokładnie oczyścić, zmatowić, wyrównać w razie konieczności szpachlą, a w przypadku wspawania nowych reperaturek warto pamiętać o zabezpieczeniu antykorozyjnym. Po wyrównaniu i odpowiedniemu odtłuszczeniu takiej powierzchni powinniśmy zadbać o odpowiedni podkład pod nasz kolor. W przypadku większości kolorów w zupełności wystarczy podkład uniwersalny dostępny praktycznie w każdym sklepie. Dlaczego uniwersalny?
Ponieważ ma wiele cech i funkcji, które znacznie nam ułatwią prace.
Podkład to przede wszystkim materiał, który ma za zadanie wypełnić wszelkiego rodzaju nierówności pozostałe po szlifowaniu i procesie zabezpieczania antykorozyjnego. Dodatkowo podkład pełni specjalna funkcję, która zwiększa stosunek przyczepności powłoki wierzchniej koloru oraz lakieru. Większość uniwersalnych podkładów nie wymaga szlifowania, a wystarczy pilnować czasu schnięcia takiego podkładu. Godny polecenia jest spraila podkład uniwersalny, który dzięki swoim opiniom dostępnym między innymi w internecie zdobywa coraz większą ilość klientów.